Kızıldeniz Dalış Günlüğü 1

Bildiğiniz gibi Kızıldeniz, dalgıçların en az bir kere gitmek istediği yerler arasında başı çeker.

Suyun üstü çöl, altı ise cennet olan Kızıldeniz, Afrika ile Asya arasında bulunuyor ve Hint okyanusuna bağlı. Kuzeyden Süveyş Kanalı ile Akdeniz’e suni bir yolla dökülüyor.

Musa’nın asasını kaldırıp ikiye böldüğü ve 2.Ramses ve ordusunun bu nedenle boğulduğuna inanılan yer Kızıldeniz.

Uzunluğu kaynaklarda farklılık gösterse de yaklaşık olarak 2.000 km.

Biz, dalgıçları ilgilendiren kısım suyun altı tabi.

Her taraf rengarenk ve gördüğünüzde sizi büyüleyen canlılarla çevreniz sarılı durumda.

Bir gün mutlaka beraber gidelim” diye diye anca 2014 eylülde bunu başarabilecektik.

Ben, Ayberk Mancı, Deniz Özçelik, Pelin Kulaksız ve Sezen Kocabıyık kararımızı verdik! Heyecan bizi üç ay öncesinden sarmaya başladı.

Size bu yazı dizisinde vizeden uçak biletine, dalış noktalarından yemeklere kadar her türlü konuda bilgi vermeye, Kızıldeniz’e gitmeyi planlayan arkadaşlar için bir kaynak oluşturmaya çalıştım.

Kizildenize UlasimKızıldeniz’e Ulaşım

Biz dalışlarımızı diğer noktalara göre daha canlı olan Sharm El Sheikh‘de yapmayı planladık.

Biletlerimizi skyscanner.com.tr‘den satın aldık. Bu internet sitesi, uçacağınız hava yoluna göre daha avantajlı fiyatlar sunuyor size.

2 ay önceden satın alırsanız gidiş dönüş, İstanbul aktarmalı bilet fiyatı 750 TL civarında.

İyi de 2 ay çok fazla, ya iki hafta sonra gitmek istersek?” diyenler için fiyat 950 TL‘yi buluyor.

Bu fiyatlar İzmir-İstanbul ara uçuşları ve Türk Hava Yolları için. Eğer örneğin, Diyarbakır-İstanbul yapılacaksa tabi ki fiyat artacaktır. Diğer taraftan İstanbul’da yaşayanlar için de ara uçuşlar olmadığı için fiyat düşecektir.

Türk Hava Yolları, İstanbul’dan direk Sharm El Sheikh’e uçuyor, Kahire’ye değil. Bu nedenle oldukça avantajlı.

Misira Ulasim

Mısır Vizesi Gerekli Mi?

Bu, dalış tatilimizi planlarken bizi en çok yoran konuydu. Kimileri Mısır’a vize gerekmediğini, kimileri Mısır’a indiğimizde küçük bir meblağ ödeyerek vize pulunu alabileceğimizi, kimileri de kesinlikle vize gerektiğini söyledi.

Biz de işi sağlama almak istedik. Vize başvurusu yapmaya karar verdik.

Bu konuda Anemon Turizm‘den Hülya Doğan bizlere çok yardımcı oldu.

Mısır vizesi için istenen evraklar basit.

• En az altı aylık geçerliğe sahip pasaport (siz yine de garantilemek için bir yıllık pasaportla başvuru yapın derim)
  • 2 adet beyaz fonlu vesikalık fotoğraf
  • Kalınacak yer açık adresi ve rezervasyonu
  • Uçak bileti kopyası

Bunlara ek olarak çalışanların şirketlerinden edinebileceği evraklar (maaş bordrosu, SSK ile giriş bildirgesi, SSK hizmet dökümü), öğrenciler için öğrenci belgesi, şirket sahipleri içinse faaliyet belgesi, vergi levhası fotokopisi, ticaret sicil gazetesi fotokopisi ve imza sirküleri gerekiyor.

Bu belgeleri acentenize ne kadar erken ulaştırabilirseniz o kadar iyi. Son anda istenebilecek evraklar ya da konsolosluktaki yoğunluk sebebiyle ertelemeler olabiliyor.

Bu sürprizleri yaşamamak için seyahatinizden en az bir ay önce belgelerin acentenize gönderilmesini tavsiye ediyorum.

Anemon Turizm bu konuda tecrübeli ve oldukça ilgililer.

Vize ücreti 45 € (2014 itibariyle).

Kızıldeniz’de Dalış Merkezi SeçimiKizildenizde Dalis Merkezi Secimi

Sharm El Sheikh’te onlarca dalış teknesi, bir o kadar da dalış merkezi var.

Tavsiyeler üzerine PADI 5 Star Instructor Development Center olan Camel Dive Center ile dalışlarımızı yaptık, çok da memnun kaldık. Adamlar 1986’dan beri bu işi yapıyor ve sistemlerini çok güzel oturtmuşlar. Dalış liderlerinin tamamı tecrübeli eğitmenler. Hepsi çok bilgili ve bir o kadar alçak gönüllü.

Türkiye’de bir yıldır eğitmen olup havasından geçilmeyen insanları düşündürüp gülümsetiyorlar. Yıllanmışların cakasından bahsetmiyorum bile. Her zamanki gibi istisnalar kaideyi bozmaz diyorum.

Organizasyonda hiç bir sorun yaşamadık.

Ekipman sizin için otelden tekneye transfer ediliyor. Otele dönerken ekipmanınız dalış merkezinde kalıyor, taşıma gibi bir sorununuz yok. Teknede tatlı su olduğu için ekipmanınızı kolaylıkla gün sonunda yıkayabiliyorsunuz.

Camel Dive Center’ın birden fazla dalış teknesi var. Tecrübeye ve kişi sayısına göre dalgıçlar farklı teknelere biniyor. Bir gün öncesinden hangi teknede olacağınızı ve dalış liderini biliyorsunuz.

Ertesi gün farklı teknede dalış yapacaksanız dahi ekipmanı onlar transfer ediyor, siz elinizi kolunuzu sallayarak otelinize dönüyorsunuz.

Günde iki dalış yapılıyor. Eğer isterseniz teknede yemek yiyebiliyorsunuz, ama fiyat anlamında bu bir ekstra (günlük 7 €)

Eğer üçüncü dalışı yapmak istiyorsanız, bazı özel dalışlara katılmayı tercih ediyorsanız (Blue Hole, ya da Thislegorm batığı, gece dalışı gibi) ve ekipman kiralamak zorundaysanız (her bir parça için) ekstra ödeme yapıyorsunuz.

Kızıldeniz’de Otel Seçimi

Camel Dive Center’ın aynı isimde bir oteli var.

Zaten dalış merkezi otelin içinde.

Odalar yeterince geniş, balkonlu ve temiz.

Siz dalıştayken odanız her gün temizleniyor. Yani odanıza geri geldiğinizde “off, dün perişan bırakıp sızıp uymuştum yorgunluktan” demenize gerek kalmıyor, kapıyı açtığınızda odaya ilk gün girdiğiniz hisse kapılıyorsunuz.

Otel yukarı doğru değil, yataya doğru büyüyor. 3 katlı bloklar şeklinde dizayn edilmiş.

Ortasında da hem dalış eğitimlerinin sınırlı su çalışmalarının yapıldığı hem de gün içinde serinleyebileceğiniz bir havuzu var.

Alış verişinizi dışarıdan yapabiliyorsunuz.

Türkiye’deki bir çok otel gibi “bizde kalıyorsanız buradan yiyecek içecek siparişi vereceksiniz” deyip 20 €’dan bira satmıyorlar.

Ancak odalarda mutfak olmadığı için kalkıp pazardan bir şeyler alamıyorsunuz haliyle :)

Hem oteli, hem de dalış merkezini gönül rahatlığıyla tavsiye ederim.

Misirda YemeklerMısır’da Yemekler

Geldik en hassas konuya.

Türkler olarak güzel yemek yemeyi severiz.

Ancak buna Mısır’daki tatilinize zorunlu bir ara veriyorsunuz.

Tatilimizin son günü haricinde (son gün güvenlik nedeniyle dalış yapmıyoruz) sabah kahvaltısını otelde, öğle yemeğini dalış teknesinde yedik. Ancak akşam yemeği için dışarıya çıktık.

Oteldeki kahvaltı genellikle fena değil, dalış merkezindeki yemekler de öyle.

Gelin görün ki akşam yemeklerinde seçici ve dikkatli olmanız gerekiyor.

Kullandıkları yağın ne olduğunu bir türlü anlayamadan tatilimizi bitirdik. Bu noktadan sonra da ne olduğunu öğrenmek istemiyorum :)

Kullanılan yağın yemekte çok can sıkan bir kokusu oluyor.

Bu nedenle akşam yemekleri için geleneksel restaurantlardan olabildiğince uzak durduk.

Otelimizin bulunduğu Naama Bay bölgesinde (Sharm El Sheikh’in içinde bir semt) bildiğimiz tatları aramaya başladık.

Bir Türk restaurantı maalesef yok.

Bildiğimiz markalar mevcut. McDonalds, KFC ve Pizza Hut gibi.

Ancak Naame Bay’deki McDonalds’ın içine girdiğiniz anda yine aynı ağır koku karşılıyor sizi.

Aç olduğumuz için daha fazla dayanamadığımız bir gecede buradan bir menü aldık ama koşa koşa dışarıda yedik.

Enteresan biçimde tadı tamamen aynı olmasa da Türkiye’dekine az çok benziyor. Yani o ağır koku, yemeğinizin tadına karışmıyor.

Yine de, özellikle hassas bir mideye sahipseniz tavsiye etmiyorum.

Naama Bay’deki Pizza Hut’ı tavsiye edebilirim.

Koku yok, yemekleri de fena değil. Eğer pizza seviyorsanız seçiminizi bu yönde yapabilirsiniz.

Arkadaşlarınızla beraberseniz büyük pizzalar ekonomik de oluyor.

İlla “dışarı çıkmaya değsin, Mısır’da hazır yemek mi yenir?” diyorsanız da deniz ürünlerini tercih edin. Ama fiyatlar biraz tuzlu olabilir.

Önce fiyat sorun, sonra yemeğe oturun derim.

Yemek konusu biraz sıkıntılı olduğu için yola çıkmadan önce bavulunuza bir mide ilacı ve ateş kesici almanızı tavsiye ederim. Bizim kullanmamız gereken durumlar oldu.

Kızıldeniz’de dalış günlüğü yazı dizisi devam edecek…

Sorularınızı yorum kutusunu kullanarak sorabilirsiniz.